این ایام تقریباً تمام کاربران اینترنتی به نوبه خود با شبکههای اجتماعی راز و شغل دارند. فیسبوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام از محبوبترین و پرمخاطبترین این شبکهها به آمار میروند. اگرچه به خاطر مسائل مربوط به اینترنت ایران، دسترسی به فیسبوک و توئیتر کمی سخت است و همچنین این شبکهها مخاطب کمتری نسبت به اینستاگرام در ایران دارند، اما به هرحال نباید از قید مزایای بیشماری که آنها ارائه کرده اند ساده بگذریم.
با این تفاسیر کماکان این شبکهها در ایران پیروان بیشماری دارند. توییتر به عنوان گرد از این شبکههای اجتماعی موفق، امکانات احسان برای تجارتها فراهم کرده است الی هر کسبوکاری بتواند از راه توییتر بازدهی سایت خویش را اغلب کند. نتایج نشان میدهند که توییتهایی منتشر شده حاوی لینک در توییتر بسیار بسیار بوده و شمردن و ارقام شمار کلیکهای کاربران نیز قابل توجه است. پس اگر بتوانید محتوای جذابی برای توییت کردن و ریتوییت شدن بنویسید و هشتگهای برند خویش را در این شبکه شناسایی کنید، بخت خیلی زیادی برای دیده شدن پیدا میکنید.
مقاله مرتبط: 5 گذرگاه برای جذب فالوور در توییتر
از طرف دیگر، فیسبوک به عنوان یکی از قدیمیترین شبکههای اجتماعی و پرمخاطبترین شبکه اجتماعی حال حاضر در همه دنیا، جایگاهی پسندیده برای هر بازرگانی حقیر و ابهت است الی به کمک آن بتوانند خویش را به جهان معرفی کنند. هرچند شرایط کنونی دسترسی به فیسبوک در ایران تعریف چندانی ندارد اما کماکان کاربران زیاد زیادی از ایران در آن تکاپو میکنند. فیسبوک راهی زیاد عالی برای ارائه توضیحات چکیده و اطلاعات ناچیز از محصولات، سرویسها و یا هرچیز دیگری است که شما بخواهید به سایرین معرفی کنید. خوشبختانه امکان قرار دادن لینک در این شبکه هستی دارد و شما میتوانید لینک وبسایت خویش را در پستهای آن پیمان داده و ترافیک زیادی از طریق آن برای سایت خویش اخذ کنید.
لینکداین نیز احد از شبکههای اجتماعی پرمخاطب این روزها به حساب میآید. تفاوت اصلی لینکداین با سایر شبکههای اجتماعی مخاطبین آن است. معمولاً بیش از 90% مخاطبین این شبکه از کسان حرفه ای و حائز تخصص هستند. این شبکه به همین خاطر به یکی از بهترین جایگاهها برای شناسایی مشاغل و تخصصها است. برندهای تجاری معتبری در این شبکه تکاپو داشته و مباحث مربوط به جذب نیروی انسانی متخصص خود را با کمک لینکداین اجرا میکنند. رویهمرفته میتوان گفت که این شبکه میتواند جایگاهی مناسب برای معرفی کسبوکار شما به مخاطبین حرفه ای باشد. فلذا استفاده از آن به هدف جذب بازدید مخاطبین ویژه به شدت رهنمود میشود.
در همین امتداد بخوانید: لینکدین چطور میتواند به افزایش بازدید سایت رایگان شما کمک کنداما باید در ایران اینستاگرام را برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بدانیم و روی آن حساب گزیده تر ای مفتوح کنیم. البته عدم امکان قرار دادن لینک در پستهای اینستاگرام شغل را کمی دشوار کرده است. ولی از طرف دیگر، قابلیت درج لینک در استوریها فراهم شده است لغایت کاربران با کشیدن صفحه به سمت بالا در استوریها، بتوانند وارد لینک مورد عقیده شما شوند. گفتنی است که چنین قابلیتی فقط برای صفحات بازرگانی و باز در اینستاگرام پرکار میباشند و صفحات شخصی این قابلیت را ندارند.
به هرحال، اینستاگرام به خاطر شهرت و محبوبیت بسیار زیادی که طی چند سنه اخیر کسب کرده، و به خاطر داشتن بیش از یک میلیارد کاربر پرکار در سراسر دنیا، از پر رفت و آمدترین شبکههای آنلاین است. معمولاً پستهای اینستاگرامی تأثیر زیادی در شفا روابط کاربر با برند دارند. به عنوان نمونه خیلی از برندهای معتبر اقدام به انتشار عکس یا ویدئو از تیم کاری خود در صفحه اینستاگرام خودشان میکنند و غالباً این تصاویر را فقط در همین صفحه منتشر میکنند لغایت به نوعی به کاربران بگویند که اینجا مکانی برای پیوستگی نزدیکتر و بیحاشیه است.
چنین حرکتی تأثیر شگفتانگیزی در جلب توجه و اعتماد کاربران دارد. شما هم میتوانید با ارسال چنین محتوایی در اینستاگرام خود و یا در جریان قراردادن یا کاربران از اتفاقات پسین کسبوکارتان از راه استوریهای روزانه، ارتباط خویش را با آنان نزدیکتر کرده و از مزایای آن بهرهمند شوید.
درباره این سایت